miercuri, 24 martie 2021

Reteta video de varza murata tocata la borcan

 Varza la borcan

Rating 

Varza murata rosie la borcan reteta gina bradea 5 - Varza murata tocata la borcan
Varza murata tocata la borcan, alba si rosie, salata de varza pentru iarna, in suc propriu, doar cu sare, fara chimicale. Cum se pune varza tocata la borcan sau la putina?
Ingrediente
  • varza alba si rosie
  • morcov
  • chimen
  • sare
  • otet
  • miere sau zahar/ optional

Mod de preparare pentru reteta de varza murata tocata la borcan

Puteti citi mai departe reteta scrisa sau sa treceti direct la reteta video cu o apasare pe poza de dedesubt.

Reteta video de varza murata tocata la borcan

Curatam varza de primele frunze, apoi o taiem sferturi, pentru a lucra mai usor cu ea.

Feliem fiecare dintre sferturile de varza, trebuie sa obtinem bucati fine. Este bine sa aveti un cutit bine ascutit sau o razatoare speciala pentru varza.

Eu am 2 seturi de cutite de la Maranc, extrem de bine ascutite, cu lama fina, nervoasa, iar taiatul verzei a fost o joaca de copii. Am si cutite cu lama de Damasc, absolut minunate, foarte apreciate de bucatarii profesionisti, dar si cutite din otel german, mai ieftine, mai pentru gospodarie.

Am folosit ambele cutite la taiat varza, le puteti vedea in reteta video dar si in poza. Cei de la Maranc le-au personalizat cu numele noastre pe lama si initialele pe maner, vedeti cat sunt de frumoase?

Varza murata tocata la borcan

Eu am folosit 3,2 kilograme de varza alba si 1,2 kilograme de varza rosie. In varza alba am adaugat 1 lingura cu varf de sare si inca o lingura rasa. In varza rosie am pus o lingura rasa de sare.

Varza murata tocata la borcan

Peste varza alba adaugam doi morcovi dati pe razatoarea mare  si o lingurita de chimen. Framantam din nou totul foarte bine.

Gustati varza, potriviti gustul de sare, nu trebuie sa fie foarte sarata. Va ramane cam o treime din volumul care era la inceput.

Punem varza in borcane, indesam foarte bine, iar deasupra adaugam si zeama ramasa. Eu am obtinut un borcan de 2,7 l si mi-a mai ramas o mana de varza taiata, pentru o salata. Am servit-o imediat la masa, facusem o friptura de pui la cuptor.

Pui intreg cu legume la cuptor, reteta simpla de pui fript (5)
Pui intreg cu legume la cuptor, reteta simpla de pui fript

Varza rosie este mai tare decat varza alba, nu scade foarte tare. Peste aceasta am adaugat 30 ml de otet. Daca doriti, puteti adauga si o lingurita de zahar (sau miere de albine, indulcitor).

Framantam foarte bine si varza rosie, nu uitati sa o gustati, vedeti daca mai este nevoie de sare sau otet. Adaugam varza in borcan.

Atat, varza la borcan se mureaza doar in sucul propriu, lasat dupa framantarea cu sare.

Sfaturi de la Gina Bradea

Timp de o saptamana recomand sa mai scoateti varza din borcan si sa mai framantati varza. Mai este si o alta varianta, puteti folosi o coada a unei linguri de lemn si framantati putin, direct in borcane. Puteti vedea in reteta video cum se procedeaza.

La varza alba mai puteti adauga bete de marar uscat, boabe de piper.

La varza rosie, in momentul servirii rad un mar si amestec. Gustul e minunat. Puteti adauga chimen si in varza rosie.

Dupa o saptamana, sigilam capacele si le putem pune in camara, la racoare.

Mod de prezentare si servire pentru varza murata

In momentul servirii, se poate face o salata de varza murata, sau o folosim, la o delicioasa varza calita, de post sau de dulce, varza a la Cluj, sau o minunata ciorba de vaza. Iammmiiiii!

Varza calita, reteta traditionala
Varza calita
Salata de varza murata cu ulei, piper sau boia, reteta simpla
Salata de varza murata
Varza a la Cluj, reteta simpla si rapida, fara prajeli
Varza a la Cluj

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More